ROZHARTOWANE bijące TARCZE hamulcowe?
Zwiń
X
-
ROZHARTOWANE bijące TARCZE hamulcowe?
Witam,
mam pytanie:
czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?
od jakiegoś czasu zaobserwowałem bicie kierownicy przy hamowaniu.
(wcześniej występowało również przy przyspieszaniu w zakresie 120-140 ale ustąpiło po wymianie opon na nowe i ustawieniu zbieżności, dodam tylko, że auto jedzie jak po torach i od nowości nie pamiętam żeby tak prosto jechało )
ponadto podczas dynamicznej jazdy po krętych drogach, przy częstym hamowaniu, zauważyłem nadmierne przegrzewanie się hamulców czego następstwem był spadek wydajności hamowania....
wydaje mi się, choć na razie się upewniam w teorii , że drżenie występuje dopiero gdy hamulce są rozgrzane ( koncepcje badam dopiero 2 dzień).
Tarcze były wymieniane na nowe razem z klockami jakieś 30/40 tys km temu na oryginalne.
być może problem może leżeć gdzieś indziej : łożyska albo piasty?
proszę o sugestie / doświadczenia
-
-
Zamieszczone przez oizoa jak szalałeś po zakrętach to nie wpadłeś potem do kałuży??
Zamieszczone przez locaj85czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodawystarczą kapkę większe
chociaż kiedyś wydawało mi się że nie robiły się takie gumowe :diabelski_usmiech
a czy w wypadku pogięcia można takie tarcze reklamoać?
jakie są procedury?
gdzie i czym zmierzyć takie tarcze żeby ocenić czy są krzywe?
[ Dodano: Pon 26 Lip, 10 23:46 ]
jakie duże mogę założyć do 15 calowych felg i czy jest to możliwe bez mian innych ?Zamieszczone przez szkodawystarczą kapkę większe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85a czy w wypadku pogięcia można takie tarcze reklamoać?
Zamieszczone przez locaj85czy jest to możliwe bez mian innych podzespołówsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zwykle reklamacje na zwichrowane tarcze są rozpatrywane odmownie, jako powstałe z winy użytkownika, który mógł:
- wjechać do kałuży, jak tarcze były rozgrzane
- po ostrym hamowaniu do zera trzymał wciśnięty pedał hamulca.
Na zwichrowane tarcze mogę poradzić dwa rozwiązania: wymiana lub jeżeli tarcze nie są mocno zużyte to przetoczenie. To ostanie warto zrobić na pojeździe, z uwagi na eliminację nierówności piast. Koszta w Wawie 100-150zł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozNa zwichrowane tarcze mogę poradzić dwa rozwiązania: wymiana lub jeżeli tarcze nie są mocno zużyte to przetoczenie. To ostanie warto zrobić na pojeździe, z uwagi na eliminację nierówności piast. Koszta w Wawie 100-150złTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85tzn? nie można tego zmierzyć?Zamieszczone przez rogozZwykle reklamacje na zwichrowane tarcze są rozpatrywane odmownie, jako powstałe z winy użytkownika, który mógł:
- wjechać do kałuży, jak tarcze były rozgrzane
- po ostrym hamowaniu do zera trzymał wciśnięty pedał hamulca.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85czy jest możliwe rozhartowanie tarcz hamulcowych przednich?
ale chodzi tu raczej o zwykla deformacje od przegrzania, bo przypuszczam ze tarcze masz zeliwne a tych sie nie hartuje.
sprawdz czy tloczek nie zacina sie w zacisku, a sam zacisk w prowadnicach....
no i to co Chlopaki napisali o wjezdzaniu w kaluze to tez wazna rzecz.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octikombilocaj85, nie wiem co AXR ma z tyłu, ale u mnie w AHF przyczyną bicia okazały się tylne tarcze.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
powiem brutalnie:
Gówno mnie obchodzi czy hamowałem w kałuży czy nie :evil:
hamulce maja działać w warunkach drogowych i być niezawodne, czyt. w deszczu też trzeba hamować !!!
wiec takie tłumaczenie kogokolwiek to czyste kretyństwo ( inaczej tego nazwać nie mogę)
idąc tym tropem nie powinniśmy jeździć w deszczu bo przypadkiem będzie trzeba ostro zahamować ....
a studząc emocje, to oczywiście o tym wiem, i nie przytrafiło mi się takie zdarzenie, ale jakbym musiał ostro zahamować w koleinach w deszczu, to nie zastanawiałbym się czy przypadkiem tarcz nie pognę
bicie odczuwam wyraźnie an kierownicy, widać wręcz jak lata przy hamowaniu ( najczęściej we wspomnianym przez mnie zakresie prędkości), stąd sugestia , ze tarcze przednie, z tyłu zmieniałem miesiąc wcześniej na nowe.
za to z ciekawostek: utwierdzam się w przekonaniu, że problem zaczyna się gdy hamulce są rozgrzane , pierwsze hamowania o poranku nie drżą..... i tutaj stawaim znak :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85powiem brutalnie:
Gówno mnie obchodzi czy hamowałem w kałuży czy nie :evil:
hamulce maja działać w warunkach drogowych i być niezawodne, czyt. w deszczu też trzeba hamować !!!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ja teraz niedawno zmieniłem tarcze na ATE + klocki ATE i musze powiedzieć, że jestem mile zaskoczony na razie chyba 4kkm i chodzą jak nowe
po wymianie serwis, w którym robiłem mówił, że psiknął jakimś preparatem, który ma zapobiec szybkiemu przegrzaniu się tarcz i śmierdziało mi przez pierwsze 200km w kabinie nie wiem co to było ale na razie jest genialnieVW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM
Komentarz
-
-
OK ale spodziewaj sie niebawem kolejnego bicia tarcz.Niestety , przy większych przebiegach występuje problem z piastami .Jedyną opcją jest wymiana jedniczesnie piast z łozyskami , tarczami i klockami lub jeżeli tarcze w miarę świeże , toczenie tarcz na aucie , na piastach.To metoda którą stosują serwisy.Nie wszystkich stać na wymianę wszystkiego na raz.
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz